Debatt åtte studentledere

Helt ærlig, hvordan har du det?

Det er viktig at studentene svarer på tilleggsundersøkelsen om pandemien og hvordan den har påvirket dem, skriver åtte studentledere.

Fullt hus da resultatene fra SHoT-undersøkelsen ble lagt frem i 2018. Undersøkelsen gjennomføres hvert fjerde år, med en tilleggsundersøkelse om pandemi i år.

OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Denne teksten er et debatt­inn­legg. Inn­holdet i teksten uttrykker forfatterens egen mening.

Vi har nå levd et år med koronapandemi og nedstengninger. Studielivet har vært preget av stengte campus og lesesaler, digital undervisning, uforutsigbarhet, økonomisk usikkerhet og sosial isolasjon. Likevel finnes det få tall på hvordan koronasituasjonen har påvirket studenters helse og trivsel de siste tolv månedene.

I mars gjennomfører styringsgruppen for Studentenes helse- og trivselsundersøkelse (SHoT) en tilleggsundersøkelse. Hensikten med denne tilleggsundersøkelsen er å styrke kunnskapen om hvordan pandemien påvirker studentene. Det vil gi samskipnadene og utdanningsinstitusjonene et grunnlag for å innføre målrettede tiltak som fungerer.

Undersøkelsen sendes ut på e-post til alle studenter den 1. mars, og er åpen frem til 5. april. Om du ikke finner, eller mottar e-posten, vil den også være å finne på studenthelse.no.

Det er viktig at akkurat DU tar deg tid til å svare hvis du ønsker at dine, og dine medstudenters, behov skal møtes på en god måte fremover.

Så, helt ærlig, hvordan har du det?

Idun Kløvstad leder av Velferdstinget i Oslo og Akershus
Runa Kristine Fiske, leder Studentparlamentet ved UiO
Marie Knutsen Bruntveit, leiar Studentparlamentet ved OsloMet
Kristoffer Myklebust Egset, leder Studentunionen Høyskolen Kristiania
Eirik Knutsen, Studentpolitisk ansvarlig for de mindre høyskolene i Oslo
Ragnhild Bjørkum Vassbotn, styreleder i Det Norske Studentersamfund
Maria Østli, politisk ansvarlig i Oslostudentenes idrettsklubb
Marius Torsvoll, talsperson for Kjellerpubnettverket på UiO

Powered by Labrador CMS