ny jobb
Går fra HK-dir til Kristiania
Guro Aardal Hagen blir ny kommunikasjonssjef ved Høyskolen Kristiania. – Kristiania tar utfordrerrollen, noe som tiltaler meg veldig, sier Hagen.
I tillegg til syv år i Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), har Aardal Hagen godt over ti års erfaring som journalist.
Kompetansegap
– En av de største utfordringene samfunnet har, er mangel på kompetanse. Kristiania jobber tett med arbeidslivet, for å fylle kompetansegapet i samfunnet. Det er en viktig posisjon for en utdanningsinstitusjon å ta, sier Aardal Hagen.
Ifølge en pressemelding fra Høyskolen Kristiania har den påtroppende kommunikasjonssjefen «et stort engasjement for utdanning og forskning, og mener dette er en forutsetning for å bevare velferdsstaten og demokratiet».
– Kristiania følger nøye med på utviklingen i samfunnet, og hopper på mulighetene for å skape de endringene som trengs, sier Guro Aardal Hagen om sin nye arbeidsplass.
Tett på arbeidslivet
I meldingen heter det at en av de viktigste oppgavene kommunikasjonssjefen skal bidra med, er utvikling av høyskolens universitetsprosjekt. Aardal Hagen har allerede gjort seg flere tanker om hvordan kommunikasjon vil spille inn her.
– Det handler om å tydelig formidle Kristianias posisjon som arbeidslivsuniversitet, og hva slags nytteverdi dette vil ha for samfunnet. Kristiania skal rett og slett være den utdanningstilbyderen i Norge som er mest tilpasset arbeidslivets behov, uttaler hun i meldingen.
– Til denne sentrale rollen var det viktig for oss å ansette en leder som kan jobbe både strategisk og operasjonelt. Aardal Hagen har en spennende bakgrunn og masse relevant erfaring. På universitetsreisen er vi nødt til å rekruttere de beste folka, og jeg er sikker på at Aardal Hagen er blant dem, uttaler Stein-Oddvar Evensen, markeds- og kommunikasjonsdirektør ved Høyskolen Kristiania.