Kortnytt
Tester ny form for omvendt undervisning
OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Faglærer ved NTNU, Lars Lundheim, er i gang med et helt nytt undervisningsopplegg for noen av studentene. Ekstrabonus kan bli at det motvirker koronaensomhet, skriver Universitetsavisa.
122 studenterved studieprogrammet Elektronisk systemdesign og innovasjon er forsøkskaniner for det nye opplegget.
Uken starter i auditoriet, der Lundheim tar opp ting som var problematisk uka før og forbereder uka som kommer. Selve læringen foregår i læringsrommet kalt Koopen i Elektrobygget. Her sitter studentene med munnbind og jobber sammen i grupper. Arbeidet kan minne om prosjekt- og problembasert læring.
I motsetning til vanlige Gløshaugen-fag, der det er obligatorisk innlevering av regneøvinger, skal studentene i dette emnet levere inn et obligatorisk refleksjonsnotat. Hver enkelt student reflekterer over egen læring, hva de har lært, hva som er vanskelig og hva de vil spørre om.
Les mer om opplegget i denne artikkelen til Universitetsavisa.
(Joar Hystad / Khrono)
Nyeste artikler
Botanikarar vil luke ut krenkande plantenamn
Spionsiktet ville ha møte med departement for pengestøtte
Strümke: «KI vil gjere dei dårlege dårlegare og dei gode betre»
Høysesong for opptak. Disse studentene bruker sommeren på søkerne
NMBU-rektor støtter dekanen som har forventning om 25 prosent inntjening av lønn
Mest lest
Her er Nordens beste universitet
Kjerkolifiseringen av norske universiteter må stanses
Nynorskbastion får tyn. «Åtte språkfeil på tre setningar»
Mange blir mer sårbare med ny finansiering. Hvordan skal utslagene fordeles?
Dro inn 150 millioner i 2023 på studenter som henne