Kortnytt
Tester ny form for omvendt undervisning
OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Faglærer ved NTNU, Lars Lundheim, er i gang med et helt nytt undervisningsopplegg for noen av studentene. Ekstrabonus kan bli at det motvirker koronaensomhet, skriver Universitetsavisa.
122 studenterved studieprogrammet Elektronisk systemdesign og innovasjon er forsøkskaniner for det nye opplegget.
Uken starter i auditoriet, der Lundheim tar opp ting som var problematisk uka før og forbereder uka som kommer. Selve læringen foregår i læringsrommet kalt Koopen i Elektrobygget. Her sitter studentene med munnbind og jobber sammen i grupper. Arbeidet kan minne om prosjekt- og problembasert læring.
I motsetning til vanlige Gløshaugen-fag, der det er obligatorisk innlevering av regneøvinger, skal studentene i dette emnet levere inn et obligatorisk refleksjonsnotat. Hver enkelt student reflekterer over egen læring, hva de har lært, hva som er vanskelig og hva de vil spørre om.
Les mer om opplegget i denne artikkelen til Universitetsavisa.
(Joar Hystad / Khrono)
Nyeste artikler
Svensk forsker: Stigma har hindret UFO-forskning i 70 år
Lærer man mer av å gjøre enn å høre?
Vil skape en ny forskningskultur: — Det kreves en helt ny grunntenkning i akademia
Foreslår å la studenter bruke kunstig intelligens på eksamen
Mer enn 1 av 3 kvinnelige stipendiater utsatt for sexisme. — Fullstendig uakseptabelt
Mest lest
Så lett er det å lure plagiatkontrollen
Marianne Lind (1968-2024)
Det er ikke masteroppgaven som er problemet
Han jakter på ChatGPT-juks: — Sov fagfellene under evalueringen av denne artikkelen?
NTNU-rapport: «Nært opp til grensen » for uforsvarlig arbeidsmiljø