Kortnytt
Språklæring etter Covid-19
OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Hvordan lærer vi språk i en pandemikrise? Og hvordan vil forskning på flerspråklig læring endres av koronapandemien? Det er tema for årets Einar Haugen forelesning som i år holdes 26. september av språkforsker Lourdes Ortega frå Universitetet i Georgetown, USA.
Lourdes vil blant annet snakke om hvordan språkundervisning kan gjøres mer inkluderende og bærekraftig. Forskning som ikke tar høyde for rase, virker ikke bare uholdbar, men kan være skadelig i en post Covid-verden, er blant Lourdes påstander.
Einar Haugen-forelesningen arrangeres av Senter for flerspråklighet ved Universitetet i Oslo til minne om den norsk-amerikanske språkprofessoren Einar Haugen (1906-1994).
(Njord V. Svendsen/Khrono)
Nyeste artikler
Spionsiktet ville ha møte med departement for pengestøtte
Strümke: «KI vil gjere dei dårlege dårlegare og dei gode betre»
Høysesong for opptak. Disse studentene bruker sommeren på søkerne
NMBU-rektor støtter dekanen som har forventning om 25 prosent inntjening av lønn
Norge har flest lærere per student i høyere utdanning
Mest lest
Her er Nordens beste universitet
Kjerkolifiseringen av norske universiteter må stanses
Nynorskbastion får tyn. «Åtte språkfeil på tre setningar»
Mange blir mer sårbare med ny finansiering. Hvordan skal utslagene fordeles?
Dro inn 150 millioner i 2023 på studenter som henne