null Foto: Robert Vaagan

Magasin om innovasjon

Internasjonal intensivsamling av mediefolk på høgskolen.

OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fire søsterutdanninger innen medier og kommunikasjon fra Tyskland, Nederland, Tyrkia og Norge har gjennomført en tidagers intensivsamling ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) finansiert av EU-midler.

24 studenter og åtte lærere fra Hochschule der Medien (Stuttgart), Hogeschool van Amsterdam, Istanbul Bilgi University og HiOA har jobbet med tematikken «Media Innovations Across Borders. Resultatene skal publiseres i online magasinet Youth on the Move, og ble lagt fram under avslutningen.

De ti dagene er brukt til en kombinasjon av korte forelesninger, coaching og gruppearbeid.

Intensivsamlingen ble innledet med en keynote forelesning av digital ekspert Louise Rindom Vad fra Schibsted. Hun tok BA i Medier og kommunikasjon ved HiOA i 2010, og presenterte Schibsteds digitale strategi. Lærere fra de ulike land har bidratt med innspill om bl.a. kreative prosesser og arbeidsmetodikk, redaktørrollen, åndsverksrettigheter, digital nyhetsproduksjon, featureartikler i tekst, foto og video, branding og presentasjonsteknikk.

Studentene på sin side har jobbet sammen i internasjonale team og produsert flermediale featureartikler der de blant annet har intervjuet norske start-ups og mer etablerte medievirksomheter om innovasjon. Arbeidet ledes av fire studentredaktører, mens lærerne er coacher.

Hioa.no/Foto: Robert Vaagan

Velkommen til vårt kommentarfelt
Logg inn med en Google-konto, eller ved å opprette en Commento-konto gjennom å trykke på Login under. (Det kan være behov for å oppdatere siden når man logger inn første gang)

Vi modererer debatten i etterkant og alle innlegg må signeres med fullt navn. Se Khronos debattregler her. God debatt!
Powered by Labrador CMS