Koronakrisen
Kartlegger digitalisering
OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Universitetet i Agder skal undersøke hva som har fungert og hva som har ikke fungert i omleggingen til digital undervisning og eksamen under koronakrisen.
— UiA ønsker å lære så mye som mulig av den store omleggingen og derfor trenger vi studentenes respons. Hele universitets- og høgskolesektoren er i endring og studentenes mening er svært viktig for at vi skal bli enda bedre på digital gjennomføring, sier Morten Brekke, viserektor for utdanning ved UiA.
I undersøkelsen blir studentene blant annet spurt om hvilken tilgang de har hatt på informasjon, it-hjelp og ressurser. De får også spørsmål om hvilke typer digital undervisning de har deltatt i og hvordan de opplever kvalitet, nytte og relevans i undervisningen. Dessuten blir de spurt om hvilken samhandling de har hatt med andre og om forholdet mellom studier og privatliv og hvordan studentene opplever mestring.
Undersøkelsen avsluttes 15. mai.
(Hege Larsen / Khrono)
Nyeste artikler
Dekanatet tvinger ikke gjennom en omorganisering
Høgskulestyret sa opp direktøren i lukka møte
Innovasjon i lærerutdanningen — mer enn didaktiske grep
Færre vil bli lærer, flere søker sykepleie
Kritiserer regjeringen for å bruke for lite penger på næringsrettet forskning
Mest lest
Professor ber dekan om å gå av: — Null tillit
Litt tyngre å få jobb med master
Her får ansatte lønnsbonus for å publisere: — En god anerkjennelse
Student ble tatt for fusk og saksøkte Kunnskapsdepartementet. Nå har hun tapt i to rettsinstanser.
Takk og farvel, masteroppgaven