Gul plakat på vandring som varsler studiestart. Søndag 4. august nådde den nye høyder. Norges topp, nærmere bestemt Galdhøpiggen. Foto: SK/HiOA
Gul plakat på vandring som varsler studiestart. Søndag 4. august nådde den nye høyder. Norges topp, nærmere bestemt Galdhøpiggen. Foto: SK/HiOA

Gul plakat om studiestart på Galdhøpiggen

13. august er datoen som gjelder for nye studenter ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Høgskolen sprer informasjon på nye måter. En gul plakat er på vandring, i helga på Norges høyeste topp.

Publisert   Sist oppdatert

Det er avdeling for samfunnskontakt og kommunikasjon, som tidligere i juli arrangerte HiOA direkte på hovedopptaksdagen, som nå har satt i gang en kampanje for å synliggjøre informasjonssiden for nye studenter.

Bildestunt

— Vi har en kampanje på Instagram, med spredning til Twitter og Facebook, der vi promoterer studiestartsnettsida vår. Det gjør vi med bilder fra ulike steder og situasjoner i Oslo og Akershus, forteller rådgiver Andreas Blaauw Hval.

— I går var vi på Tøyenbadet, og det er bare å følge med videre. Søndag blir et høydepunkt i dobbel forstand, sier Blaauw Hval.

Opp på skjermer ved studiestart

Han forteller at kampanjen fortsetter helt fram til studiestart.

— Ved studiestart skal vi vise bilder og meldinger med #HiOA fra Instagram og Twitter på alle infoskjermer på lærestedene, forteller Blaauw Hval.

— Vet dere hvor mange som har sett bildene deres allerede og følger plakaten?

— Vi har foreløpig nærmere 600 følgere på Instagram,  men ønsker oss flere! Kampanjebildene vi har delt videre på Facebook har på det meste blitt sett av nesten 16.000 personer, viser våre Facebook-tall.

— Hvor mange sendte inn hurrabilde i forbindelse med opptaket?

— Rundt 40 personer delte et Instagram-bilde som viste at de var glade for å komme inn på HiOA, i tillegg til noen som jublet på Twitter. Ved studiestart håper vi mange deler bilder fra sin nye tilværelse på Kjeller og Pilestredet.