Innlandet blir knallgrønn

Ny profil. Ny logo og ny visuell profil til Høgskolen i Innlandet har kostet en million kroner og skal tåle å bli universitet også.

Publisert Sist oppdatert

OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

— Noen ganger vil høgskolen være en tråd i andres vev, og andre ganger er det vi som vever mennesker, kunnskap og drømmer sammen, og skaper nye sterke tråder, spennende mønstre, oppdager nye koblinger og ser muligheter for videre utvikling.

Slik forklarer rektor Kathrine Skretting Høgskolen i Innlandets nye logo, ifølge en melding på deres egne nettsider.

Høgskolen i Innlandet (INN) lanserer sin nye visuelle profil i dag og ifølge meldingen er kunnskap i nye sammenhenger og det produktive, frodige Innlandet, sentralt.

— Visuell profil skal fortelle omverdenen historien om hvem vi er og visualisere våre mål og ambisjoner – den skal blant annet si noe om hva slags universitet vi ønsker å være, sier rektor Kathrine Skretting.

— Dette er en profil vi tenker skal følge oss videre når vi har blitt universitet, forklarer Skretting.

I logosymbolet er initialene INN videreført. Bokstavene er flettet sammen i en solid vev som peker tilbake til høgskolens visjon «Sterkere sammen», heter det på hjemmesiden.

Dinamo har laget den visuelle profilen, som har kostet en million kroner. I tillegg kommer en ekstraregning for skrifttype på 80.000 kroner, ifølge kommuniksajonssjef Frode Skår.

  • Se Innlandets video her:
Velkommen til vårt kommentarfelt
Logg inn med en Google-konto, eller ved å opprette en Commento-konto gjennom å trykke på Login under. (Det kan være behov for å oppdatere siden når man logger inn første gang)

Vi modererer debatten i etterkant og alle innlegg må signeres med fullt navn. Se Khronos debattregler her. God debatt!
Powered by Labrador CMS