Valgkampen i mediene
Hva har vært spesielt, hvilke saker har dominert og hva med sosiale medier?
OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Hva har vært spesielt med årets medievalgkamp? Hvilke saker har dominert, og hvilken rolle har de redaksjonelle mediene når alt er snudd på hodet og gamle regler ikke gjelder? Og hvem vinner valget i sosiale medier?
Professor Arne Krumsvik ved Institutt for journalistikk og mediefag på Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) innleder om temaet på frokostseminar på nettopp HiOA mandag 31. oktober.
Etter foredraget blir det en panelsamtale med USA-og medieeksperter, i tillegg til Krumsvik:
- Gunn Enli, professor ved institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo
- Hilde Restad, førsteamanuensis ved Bjørknes Høyskole med doktorgrad i amerikansk utenrikspolitikk
Moderator for samtalen er Jeff Lugowe, leder for alumniprosjektet ved HiOA.
I forbindelse med at Høgskolen i Oslo og Akershus huser den offisielle valgvaken etter presidentvalget i USA den 8. november, inviterer vi til en arrangementsrekke uka før.
Logg inn med en Google-konto, eller ved å opprette en Commento-konto gjennom å trykke på Login under. (Det kan være behov for å oppdatere siden når man logger inn første gang)
Vi modererer debatten i etterkant og alle innlegg må signeres med fullt navn. Se Khronos debattregler her. God debatt!