Stort sprik i reklamekostnader for landets universiteter og høgskoler Markedsføring. NTNU brukte over 21 millioner kroner på reklame i 2018, NMBU rundt én million. — Det er kamp om gode studenter og de beste forskerne, sier prorektor ved NTNU, Bjarne Foss.
Sørøst får kritikk for at reklame etter fregatthavari er usmakelig Reklame. Universitetet i Sørøst-Norge ville bruke fregattulykken utenfor Bergen til å drive reklame for egne maritime studier. Det høstet kritikk.
NTNU svarer: Å utfordre er å forsvare demokratiet «Challenge»-kampanjen. Vårt mål er å nå ut til en ung generasjon. Da er ikke akademisk språk nødvendigvis det beste virkemiddelet.
Tjora om NTNU-kampanje: «Hårreisende uakademisk, tømt for innhold, platt og dessuten tøysete bruk av våre felles penger» Reklame. NTNUs pågående «challenge»-kampanje til 9 millioner vekker negative reaksjoner hos universitetets egne ansatte. NTNU-ledelsen er overrasket.
NTNUs reklamefilm har et problematisk budskap Budskapet i NTNUs reklamefilm er at vi skal være stolte - over NTNU. Det er et problematisk budskap, skriver Arve Hjelseth og Ronny Kjelsberg ved NTNU.
Forsvarer bruk av engelsk i reklame Get kickstarted with us. Det er reklamebudskapet til Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus (SiO). Språkrådets leder reagerer på bruken av engelsk
Nyeste artikler
Kommunane vil ha desentral lærarutdanning. Men høgskulen seier nei
Mener «presumptivt kognitivt velfungerende» studenter plagierte med overlegg
Regjeringen går fra 6 til 3 kategorier i finansiering av utdanninger
Finansiering for mangfold?
Sikret seg to millionstipender på en uke
Mest lest
Paul (80) saksøker BI: — Vil ha svar før jeg skal i graven
Akademia kan ikke skygge unna «kjønnsidentitet»
Høgskole fortviler: Eks-stipendiat fortsetter å publisere i deres navn
Vil takke nei til foredrag hvis DFØ er involvert
Allrounder og draumelærar? Han kan undervisa i fire fag