De hadde aldri sett en student bruke en så avansert metode. Hun ble utestengt for fusk 29. september 2023 - 06:52
«Oslo-erklæring» om ME møter motstand. — Bør lytte til majoriteten av pasientgruppen 26. september 2023 - 15:41
Forstandig bruk av tellekantene? «I tiden etter innføring av tellekantsystemet var det forskere som regnet ut hvor mye publikasjonen deres var «verdt» og forventet at beløpet direkte skulle tilfalle dem selv eller forskermiljøet deres, som hadde publisert.»
Farvel til tellekantene «Avviklingen av tellekantssystemet vil være et steg i riktig retning for universitets- og høgskolesektoren», skriver Emil Øversveen.
Avvikling av publiseringsindikatoren er avbyråkratisering på sitt beste Før vi diskuterer om publiseringsindikatoren skal avvikles, må vi bli enige om hva den er.
Finansieringssystemet må belønne forskningen – Mange er fornøyde med at tellekantene forsvinner. Jeg mener vi skal tenke oss om før vi jubler.
Tellekanter eller ikke. De er avgjørende for karrieren uansett, mener forsker «Endelig», sier noen, mens andre advarer mot å avvikle de såkalte tellekantene for forskning.
Konsekvenser av å avvikle publiseringsindikatoren Leder og sekretær i Det nasjonale publiseringsutvalget advarer mot avvikling av publiseringsindikatoren, eller de såkalte tellekantene.
Menn er best på tellekanter Tellekanter. Menn er flinkest til å publisere poeng innenfor det norske tellekantsystemet, viser nye publiseringstall. Det nasjonale publiseringsutvalget har nedsatt en arbeidsgruppe for å finne årsaker.
Nyeste artikler
Universiteter og høgskoler venter spent på pakken for finansiering
Reagerer på at «alle» får statsstøtte, men ikke de
Vrangsyn, stråmenn og tvisyn
Hvordan lykkes med å utdanne entreprenører?
Stipendiatlivet er ikke bare negativt
Mest lest
Norske ministre er de lavest utdannete i verden
De hadde aldri sett en student bruke en så avansert metode. Hun ble utestengt for fusk
Anbefaler ingen å bli stipendiat. — Tøft valg
Endte med 19 knivstikk etter møte med student. — Føler ikke sinne
«Oslo-erklæring» om ME møter motstand. — Bør lytte til majoriteten av pasientgruppen