Forventer en helhetlig kunnskapspolitikk Ny regjering. Viktigere enn antall statsråder er tross alt politikken til den nye regjeringen, skriver rektor og prorektor ved Universitetet i Oslo.
HiOA-ingeniør blir statssekretær Tidligere ingeniørstudent Dilek Ayhan (H) er ny statssekretær i næringsdepartementet. Leder for Institutt for informasjonsteknologi, Laurence Habib, er imponert.
Klare krav og forventninger til Røe Isaksen Sektor for høyere utdanning og forskning har klare krav og forventninger, når Torbjørn Røe Isaksen i dag tiltrer som kunnskapsminister.
Røe Isaksen blir ny kunnskapsminister Høyres Torbjørn Røe Isaksen (H) blir ny kunnskapsminister, mens Høyres Jan Tore Sanner skal avbyråkratisere Norge i et nytt superdepartement.
Setter ikke foten ned for universitet HiOA bør absolutt fortsette arbeidet med universitetssatsingen, mener stortingsrepresentant Svein Harberg fra Høyre.
Skeptisk til strengere opptakskrav Økt opptakskrav på lærerutdanningen vil føre til at samfunnet går glipp av mange gode lærere, frykter studentleder Kine Nossen.
Nye krav til utdanningen kan gi større lærermangel Solberg-regjeringen vil innføre fem-årig lærerutdanning og skjerpede opptakskrav. — Det blir problematisk i en situasjon med lærermangel, mener dekan Knut Patrick Hanevik.
Håper på en egen forskningsminister Tord Andre Lien er fremdeles med i regjeringsspekulasjonene. Selv håper han den nye regjeringen tar seg råd til en egen forskningsminister.
Nyeste artikler
Ville kontraktsfeste at 25 prosent av lønna skulle tjenes inn via prosjekter
Den nye NSO-lederen: — Det skjer alltid uventede ting
Ansatt hentet ut e-postadresser og sendte reklame til studenter
Tilrår å få barn undervegs i stipendiatperioden
Nedbemanning og mindre undervisning. Nå må de styre med mindre penger
Mest lest
Universitetsledere suspendert etter SMS-utveksling
Ansatt hentet ut e-postadresser og sendte reklame til studenter
Først trakk de ett kapittel. Nå har de avpublisert hele boken
Virginia Hislop fullførte mastergrad som 105-åring
Når karakteren blir avgjørende for den akademiske veien videre