Fremskaffelsen av ny kunnskap er ikke tilstrekkelig for å klassifisere en aktivitet som forskning 2. mai 2024 - 15:32
Forlik til beste for småskoleelever i utkantene Lærer. Hver for seg er kanskje ikke vedtakene dramatiske. Men samlet gir de dramatiske konsekvenser, skriver Karl Øyvind Jordell om vedtak som har ført til lærermangel.
En advarsel mot studier av lærertetthet Lærernorm. I lærernorm-stridens hete må man ikke la seg forlede av unyanserte sammenfatninger av forskning, eller enkeltstudier med snodig fokus, skriver professor Karl Øyvind Jordell.
Lærernorm på bekostning av elever i utkant-Norge Skolen. Lærernormen er så langt siste akt i et drama som innebærer at elever i utkant-Norge mister kvalifiserte lærere, mener professor Karl Øyvind Jordell.
Nyeste artikler
Hallelujastemning for dette studiet: — Viktig
Ber norske studentar «ta til gatene» for boikott av Israel
Fremskaffelsen av ny kunnskap er ikke tilstrekkelig for å klassifisere en aktivitet som forskning
Ingvild Kjerkol klager på fuskevedtak. Avgjørelse kommer tidligst i september
Studenter telter i protest: — Kaldt og masse mygg
Mest lest
Gruppa skal jobbe for mangfold og likestilling. 14 av 16 er kvinner
Avlyser fire mastere på grunn av økonomisk svikt
Høgskulestyret sa opp direktøren i lukka møte
Stipendiat ble tvunget til å avslutte sin doktorgrad. Tapte rettssaken
Færre vil bli lærer, flere søker sykepleie