Student ble tatt for fusk og saksøkte Kunnskapsdepartementet. Nå har hun tapt i to rettsinstanser. 20. april 2024 - 08:26
Beskriver akademia som et spill som legger opp til svindel — Om du opptrer uetisk og spiller «smart», så øker du sjansene for å vinne, sier forsker bak rapport om faglig skjønn i akademia.
Høyere utdanning er ikke som en kjøreskole Mer byråkrati betyr dårligere utdanninger, skriver Jonas Stein.
Slik blir vi mer relevante for samfunnet Innovasjon. Universitetene og høyskolene bidrar allerede til å oppfylle næringslivets og samfunnets behov. Men hvordan kan vi gjøre det bedre, spør prorektor ved NTNU, Toril A. N. Hernes.
Hvordan vi tenker om universitetene Indikatorer. Vi kommer ikke til å slutte å være opptatt av forholdet mellom forskning og utdanning, skriver UiO-rektor Svein Stølen og viserektor Åse Gornitzka.
Vi teppebombes med forskjellige indikatorer Måtehold er viktig, også når det kommer til indikatorer, skriver Ole Petter Ottersen i dette innlegget, hvor han går imot forslaget om en siteringsindikator.
Finansieringssystem med gode kriterier Studentledere ved universitetene i Trondheim, Oslo og Tromsø forsvarer regjeringens forslag til nytt finansieringssystem, og går til angrep på argumentasjonen til de nye universitetene.
Forstår at sektoren er spent Torsdag morgen kommer forslag til nye kriterier for finansiering av universiteter og høgskoler. Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen forstår at rektorer og ledere er spente.
Nyeste artikler
Innovasjon i lærerutdanningen — mer enn didaktiske grep
Færre vil bli lærer, flere søker sykepleie
Kritiserer regjeringen for å bruke for lite penger på næringsrettet forskning
Avlyser fire mastere på grunn av økonomisk svikt
NTNU og hovedtillitsvalgte drøfter bruk av sluttpakker
Mest lest
Professor ber dekan om å gå av: — Null tillit
Litt tyngre å få jobb med master
Her får ansatte lønnsbonus for å publisere: — En god anerkjennelse
Student ble tatt for fusk og saksøkte Kunnskapsdepartementet. Nå har hun tapt i to rettsinstanser.
Takk og farvel, masteroppgaven