Digitalisering er middelet, ikke målet Spørsmålet er ikke om vi er for eller imot digitalisering av utdanning, men hvordan vi kan bruke det vi har lært om digitalisering til å øke læringsutbyttet.
Digital undervisning: Fagene må komme først — Uten fagene og studentenes læring som premissgrunnlag, blir diskusjonen om digitalisering av undervisningen innholdstom, skriver professor Sten Ludvigsen.
Vi må skape gode sosiale rom for digital læring Ny rapport viser at den fysiske utformingen av undervisningsrom i større grad må være tilrettelagt for dynamiske og hybride læringsformer, i følge innleggsforfatterne.
Nyeste artikler
Studenter telter i protest: — Kaldt og masse mygg
Mener Kjerkol bør ta saken sin videre til Felles klagenemnd
Internasjonale studenter føler seg uvelkomne i Norge
Hallén får kritikk fra tidligere og nåværende styremedlemmer
Ny ordning som skal sikre småfagene på dagsorden
Mest lest
Gruppa skal jobbe for mangfold og likestilling. 14 av 16 er kvinner
Professor ber dekan om å gå av: — Null tillit
Avlyser fire mastere på grunn av økonomisk svikt
Frykter at Norge sitter igjen med bare tysk, fransk og spansk om ti år
Høgskulestyret sa opp direktøren i lukka møte