Å jobbe med sårbare mennesker er ikke for hvem som helst Som profesjonsutdanning må vi jevnlig stille spørsmål ved om våre rutiner for skikkethetsvurderinger er gode nok for å vurdere faglig og relasjonell kompetanse hos studentene, skriver Kari Høium om kritikken mot barnevernutdanningen.
Nylige artikler
Reagerer på høye poengkrav. — Haster å få på plass nytt opptakssystem
Hvorfor faller søkertallene til IKT-utdanningene?
Poengkrav til værs for sykepleie. Men Jenny (22) kom inn på drømmestudiet
Europa satser på livsvitenskap – Norge må ikke bli stående igjen
Fikk tommel ned for ny jusutdanning
Mest leste artikler
Vi drukner i verdiløse publikasjoner
Fakultetsdirektøren fyrte løs mot LinkedIn. Nå raser debatten
Klamt og kleint på LinkedIn
Reagerer på framstilling av mannlige studenter:— Hersketeknikk
30 grader på kontoret. — Nå gir jeg opp