Radiografer skal lære mer og løse flaskehals i helsevesenet Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) samarbeider med flere andre institusjoner om å løse en viktig flaskehals i det norske helsevesenet: Avlesing av røntgenbilder.
Venter snarlig flere norske MOOCs I dag tilbys det ett eneste kurs basert på Massive Open Online Coureses (MOOCs) i Norge. MOOC-utvalget ønsker seg raskt flere tilbud.
Et viktig bidrag på læringsanalyse Fredag leverte MOOC-utvalget (Massiv Open Online Course) sin første delrapport til kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen. Dosent Helge Høivik ser på noen av forslagene i rapporten.
Diskuterte den digitale framtiden i Washington Framtiden er trolig gratis, digital og lett tilgjengelig. Men kan Massive Open Online Courses virkelig revolusjonere høyere utdanning? Diskusjonen ble tatt på Transatlantic Science Week.
Google lanserer MOOC.org i 2014 Google kaster seg inn i markedet for læring over nett og har inngått avtale med EdX, som er startet opp av institusjonene MIT og Harvard. MOOC.org skal lanseres i 2014.
Kommer MOOC til HiOA? — Er det virkelig utenkelig at en kjemiker eller sykepleier i framtiden kan oppgradere seg i noen sider av sitt yrke ved hjelp av nettbaserte kurs fra HiOA? Om ikke vår høgskole (snart universitet?) tar ansvar, hvem vil da gjøre det?
Høivik prof. 2 i Kina HiOAs Helge Høivk er formelt ansatt som professor 2 og rådgiver ved China Open University. Dette er verdens største universitet med 3.600.000 studenter.
Nyeste artikler
Ville kontraktsfeste at 25 prosent av lønna skulle tjenes inn via prosjekter
Den nye NSO-lederen: — Det skjer alltid uventede ting
Ansatt hentet ut e-postadresser og sendte reklame til studenter
Tilrår å få barn undervegs i stipendiatperioden
Nedbemanning og mindre undervisning. Nå må de styre med mindre penger
Mest lest
Universitetsledere suspendert etter SMS-utveksling
Ansatt hentet ut e-postadresser og sendte reklame til studenter
Først trakk de ett kapittel. Nå har de avpublisert hele boken
Virginia Hislop fullførte mastergrad som 105-åring
Når karakteren blir avgjørende for den akademiske veien videre