Fremskaffelsen av ny kunnskap er ikke tilstrekkelig for å klassifisere en aktivitet som forskning 2. mai 2024 - 15:32
Sterk misnøye med de pedagogiske kursene Nesten halvparten av deltakerne mener de obligatoriske pedagogiske kursene ved NTNU er sløsing med tid, viser en spørreundersøkelse.
Det er betydelige forskjeller på skoler og universiteter Diskusjonen om universitetspedagogikkens innretting og retning i universitets- og høgskolesektoren må løftes mer inn på den utdanningspolitiske dagsordenen, mener Ådne Danielsen.
Universitetenes digitale kompetanse: —Vil ikke bruke ordet tragisk, men... Han mener universiteter og høgskoler har famlet når det gjelder å ta i bruk digitalteknologi under pandemien. — Det ble veldig enkle løsninger, sier professor Arild Raaheim.
Vil ikke tilbake til før-pandemisk undervisning Førsteamanuensis Patric Wallin tror det er en dårlig løsning å ville ha undervisning slik den var før pandemien. — Vi kan få flere til å ta høyere utdanning ved å tenke mer digital pedagogikk, sier Wallin.
Problemet med karakterene - hvorfor én eller to sensorer er feil spørsmål Flertallet av studentene jeg har jobbet med de siste årene har formulert et sterkt ønske om å ha en annen type utdanning, der de kan fokusere på læring og forståelse, i stedet for hele tiden stresse over karakterer og vurderinger.
Nyeste artikler
Over halvparten leverte negativt driftsresultat
Hallelujastemning for dette studiet: — Viktig
Ber norske studentar «ta til gatene» for boikott av Israel
Fremskaffelsen av ny kunnskap er ikke tilstrekkelig for å klassifisere en aktivitet som forskning
Ingvild Kjerkol klager på fuskevedtak. Avgjørelse kommer tidligst i september
Mest lest
Gruppa skal jobbe for mangfold og likestilling. 14 av 16 er kvinner
Avlyser fire mastere på grunn av økonomisk svikt
Høgskulestyret sa opp direktøren i lukka møte
Stipendiat ble tvunget til å avslutte sin doktorgrad. Tapte rettssaken
Færre vil bli lærer, flere søker sykepleie